Winnica Dwórzno od 2012
Pierwsza parcela winorośli założona została w 2012 roku. Nie wszyscy w tamtym czasie uważali to za dobry pomysł. Tradycje wytwarzania win w Polsce nie są ani szczególnie długie ani bogate. Jednak konsekwencja granicząca z uporem pozwoliła na stopniowe polepszanie jakości win, które zaczęły z czasem zdobywać wyróżnienia. Równolegle w winnicy odbywają się spotkania w ramach enoturystyki. Winorośl dziś uprawiana jest tu na 9 ha.
Winnica Dwórzno – inspirujące przykłady popularyzacji marki
Wina produkowane są tu nie tylko z tradycyjnego surowca, lecz także z owoców jagodowych. Trunki powstają także z czarnej porzeczki, jagody kamczackiej i malin. Na terenie gospodarstwa odbywają się co weekend zwiedzania, imprezy tematyczne, np. pikniki jazzowe połączone z ich degustacjami. W okresach chłodniejszych imprezy halloweenowe pośród nasadzeń czy kuligi z pochodniami.
Pewną osobliwą ciekawostką jest wspólne morsowanie na Mikołajki. Między rzędy winorośli wstawiane są kisteny z lodowatą wodą. W nich, w malowniczej zimowej scenerii winnicy, kąpieli zażywać mogą wszyscy chętni. To ciekawy przykład wykorzystania modnego obecnie trendu do budowy społeczności wokół gospodarstwa a w konsekwencji do stworzenia grupy lojalnych konsumentów wytwarzanych w nim produktów.
To wszystko alternatywne sposoby do zachęcenia gości do odwiedzenia winnicy i poczynienia zakupów. Produkt jest bardzo ważny, najlepiej, jeśli jest unikatowy. Powinien kojarzyć się z ekologią. Sprzedajemy jednak doświadczenia. Goście przybywają do nas z dużych miast, mają okazję się zrelaksować na łonie natury. Dzielimy się z nimi wiedzą, mogą degustować wino, dowiadują się jak łączyć je z daniami – wyjaśnia Wiktor Gowin. Podkreśla, że gospodarstwo rozwija się dzięki dobrej więzi w konsumentami win, niemal rodzinnej atmosferze pomimo wcale już niemałej skali działalności.