Agnieszka i Michał Leleń, Truskawka od Rolnika
StoryEditormarki jagodowe

Jagodowe gospodarstwa, które zbudowały rozpoznawalną markę, cz. 2

09.04.2025., 09:00h

Kontynuujemy przegląd gospodarstw, którym udało się zbudować markę poprzez zdobycie i rozwinięcie kompetencji w zakresie story telling-u i nawiązywanie relacji z konsumentami, czy to na drodze sprzedaży bezpośredniej czy przez interakcje w mediach społecznościowych. Swój sukces zawdzięczają konsekwentnej pracy i entuzjazmowi z jakim podchodzą do codziennych zadań.

Plantin

image

Justyna Kusibab-Mruk, Plantin

FOTO: Michał Piątek

Justyna Kusibab-Mruk reprezentowała markę Plantin. Początkowo podmiot wyspecjalizowany był w produkcji sadzonek ale z czasem zaczęto tu także produkować owoce. Aktualnie plantacja jagody kamczackiej zajmuje powierzchnię 11,5 ha. Rosną na niej odmiany kanadyjskie i rosyjskie. Od początku owoce sprzedawane były w nim w formie świeżej i mrożonej, ale z czasem dodatkowo pojawiła się marka Jagoda Haskap, a wraz z nią także przetwory. Uruchomione zostały także samozbiory, które cieszą się dużą popularnością.

DiWine

image

Mateusz Kania, DiWine

FOTO: Michał Piątek

Wina z polskich owoców DiWine także były obecne w Warszawie. Prezentację na temat firmy na scenie wygłosił Mateusz Kania. Poinformował, że pierwsze zbiory surowca potrzebnego do produkcji wina odbyły się w 2020 roku. Od tamtej pory gama produktów rozszerza się. Przedsiębiorstwo rozwija siec lokalnych winiarni w Polsce. Celem jest powstanie 300 takich podmiotów. Kierownictwo podmiotu jest otwarte na współpracę z plantatorami w celu popularyzacji krajowego spożycia owocowych win. Firma promuje też koncepcję samozbiorów w gospodarstwach.

Borówkowe Wzgórze

image

Patrycja Kania, Borówkowe Wzgórze

FOTO: Michał Piątek

Patrycja Kania zaprezentowała zebranym na Branding Ovation 2025 Borówkowe Wzgórze. Plantacja borówek, która zaczęła się od 20 krzewów dziś zajmuje powierzchnię 2 ha, a prowadzona jest na wysokości 500 m.n.p.m.  Sprzedaż owoców prowadzona jest na targach, eventach, a promocji produktów służy aktywność w social mediach. Borówki z tego gospodarstwa dostarczane były także do biur, fitnessów i w inne jeszcze być może niezbyt oczywiste sprzedażowo miejsca. W gospodarstwie można uzyskać przepisy na przetwory na bazie borówek, ale te nie są w nim wykonywane.

Borówka Henrykowska

image

Maksymilian Karpierz, Borówka Henrykowska

FOTO: Michał Piątek

Borówkę Henrykowską reprezentował podczas Branding Ovation Maksymilian Karpierz. Przygoda z produkcją owoców trwa w nim już prawie 2 dekady. Pomimo problemów, głównie pogodowych, udało się zorganizować gospodarstwo w sposób nowoczesny, ale z poszanowaniem natury. Oprócz owoców uprawiane są tu także kwiaty ozdobne. W gospodarstwie stawia się na sprzedaż bezpośrednią, chociażby w trakcie organizowanych wydarzeń dla całych rodzin.

Truskawka od Rolnika

image

Agnieszka Leleń, Truskawka od Rolnika

FOTO: Michał Piątek

Agnieszka Leleń reprezentowała markę Truskawka od Rolnika. Owoce w tym gospodarstwie produkowane są w tunelach foliowych, co trwa od 2016 roku. Nie jest to prosta technologia, a dodatkowo z jej wykorzystaniem wiąże się pewne ryzyko -  intensywne opady śniegu uszkodziły w przeszłości część konstrukcji. Ważnym wydarzeniem było uruchomienie marki i sklepiku przy gospodarstwie. Z czasem uruchomiony został także punkt sprzedaży detalicznej w Krakowie, w jednym z Centrów Handlowych. 

image

Laureaci konkursu Jagodowa marka roku 2025

FOTO: Michał Piątek

Jagodowa marka roku 2025!

Gospodarstwo opisane jako ostatnie zdobyło największe uznanie wśród jurorów konkursu. Zdecydowali się przyznać mu główny laur Branding Ovation 2025 – tytuł Jagodowej marki roku 2025!

Na portalu jagodowe.pl ukaże się relacja z tego gospodarstwa. Z państwem Leleń wstępnie umówiłem się przed Wielkanocą. Czy w tym czasie w ich tunelach dojrzeją już pierwsze truskawki? Przekonamy się wkrótce.

12. kwiecień 2025 23:35