
Plantin
Justyna Kusibab-Mruk reprezentowała markę Plantin. Początkowo podmiot wyspecjalizowany był w produkcji sadzonek ale z czasem zaczęto tu także produkować owoce. Aktualnie plantacja jagody kamczackiej zajmuje powierzchnię 11,5 ha. Rosną na niej odmiany kanadyjskie i rosyjskie. Od początku owoce sprzedawane były w nim w formie świeżej i mrożonej, ale z czasem dodatkowo pojawiła się marka Jagoda Haskap, a wraz z nią także przetwory. Uruchomione zostały także samozbiory, które cieszą się dużą popularnością.
DiWine
Wina z polskich owoców DiWine także były obecne w Warszawie. Prezentację na temat firmy na scenie wygłosił Mateusz Kania. Poinformował, że pierwsze zbiory surowca potrzebnego do produkcji wina odbyły się w 2020 roku. Od tamtej pory gama produktów rozszerza się. Przedsiębiorstwo rozwija siec lokalnych winiarni w Polsce. Celem jest powstanie 300 takich podmiotów. Kierownictwo podmiotu jest otwarte na współpracę z plantatorami w celu popularyzacji krajowego spożycia owocowych win. Firma promuje też koncepcję samozbiorów w gospodarstwach.
Borówkowe Wzgórze
Patrycja Kania zaprezentowała zebranym na Branding Ovation 2025 Borówkowe Wzgórze. Plantacja borówek, która zaczęła się od 20 krzewów dziś zajmuje powierzchnię 2 ha, a prowadzona jest na wysokości 500 m.n.p.m. Sprzedaż owoców prowadzona jest na targach, eventach, a promocji produktów służy aktywność w social mediach. Borówki z tego gospodarstwa dostarczane były także do biur, fitnessów i w inne jeszcze być może niezbyt oczywiste sprzedażowo miejsca. W gospodarstwie można uzyskać przepisy na przetwory na bazie borówek, ale te nie są w nim wykonywane.
Borówka Henrykowska
Borówkę Henrykowską reprezentował podczas Branding Ovation Maksymilian Karpierz. Przygoda z produkcją owoców trwa w nim już prawie 2 dekady. Pomimo problemów, głównie pogodowych, udało się zorganizować gospodarstwo w sposób nowoczesny, ale z poszanowaniem natury. Oprócz owoców uprawiane są tu także kwiaty ozdobne. W gospodarstwie stawia się na sprzedaż bezpośrednią, chociażby w trakcie organizowanych wydarzeń dla całych rodzin.
Truskawka od Rolnika
Agnieszka Leleń reprezentowała markę Truskawka od Rolnika. Owoce w tym gospodarstwie produkowane są w tunelach foliowych, co trwa od 2016 roku. Nie jest to prosta technologia, a dodatkowo z jej wykorzystaniem wiąże się pewne ryzyko - intensywne opady śniegu uszkodziły w przeszłości część konstrukcji. Ważnym wydarzeniem było uruchomienie marki i sklepiku przy gospodarstwie. Z czasem uruchomiony został także punkt sprzedaży detalicznej w Krakowie, w jednym z Centrów Handlowych.
Jagodowa marka roku 2025!
Gospodarstwo opisane jako ostatnie zdobyło największe uznanie wśród jurorów konkursu. Zdecydowali się przyznać mu główny laur Branding Ovation 2025 – tytuł Jagodowej marki roku 2025!
Na portalu jagodowe.pl ukaże się relacja z tego gospodarstwa. Z państwem Leleń wstępnie umówiłem się przed Wielkanocą. Czy w tym czasie w ich tunelach dojrzeją już pierwsze truskawki? Przekonamy się wkrótce.